Metody Terapeutyczne

Metody terapeutyczne z których korzystamy:

Diagnostyka i Leczenie Kręgosłupa

Diagnostyka i Leczenie Stanów Obwodowych

Osteopatia – co to takiego.

terapia manualna

Zajmuje się badaniem i leczeniem odwracalnych zaburzeń funkcjonalnych narządu ruchu. W wyniku prowokacji określonych tkanek odnajduje  się zaburzone struktury, określa stopień ich uszkodzenia oraz odnajduje się przyczyny  dolegliwości. Metoda ta ma zastosowanie w przypadkach: bólów kręgosłupa i stawów obwodowych, rwy kulszowej, nerwobólów, zapaleń ścięgien i mięśni oraz ograniczeń ruchomości.

Znajduje zastosowanie w bardzo wielu chorobach, głównie z dziedziny neurologii i ortopedii.
Leczenie ukierunkowane jest na odzyskanie utraconej w wyniku procesu chorobowego funkcji ruchowej. Polega m.in. na postrzeganiu chorego w sposób całościowy wykorzystując do terapii silne i zdrowe regiony ciała, co umożliwia bezbolesną pracę.

Metoda PNF
SONY DSC

Metoda diagnozowania i leczenia dolegliwości ortopedycznych układu ruchu. Poprzez szczegółowe badanie funkcjonalne oraz  wywiad uzyskuje się kompletną informację na temat problemu pacjenta – tzw. „wzorzec  kliniczny”, przez co terapeuta jest w stanie dokładnie zlokalizować uszkodzoną strukturę oraz  dokonać diagnozy różnicowej. Dla poszczególnych wzorców klinicznych metoda oferuje  bezpośrednie, lokalne i skuteczne leczenie. Terapeuta stosuje techniki terapii manualnej,  masażu poprzecznego, mobilizacji i manipulacji oraz ćwiczenia wykonywane przez pacjenta.

Terapia Narzędziowa (IASTM) jest to metoda fizjoterapeutyczna która polega na pracy na tkankach miękkich przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Terapia narzędziowa jest tylko częścią terapii manualnej, jest szczególnie pomocna przy leczeniu takich dolegliwości jak:

• Bóle kręgosłupa
  • Zespół cieśni nadgarstka
  • Zapalenie rozcięgna podeszwowego
  • Zapalenia ścięgien
  • Łokieć tenisisty
  • Łokieć golfisty
  • Bóle mięśni

Metoda równoważni jest znana od długiego czasu ale dopiero dzięki dr Tanowi może być stosowana dla osób parających się medycyną zachodnią jak fizjoterapeuci, bez konieczności długiego zgłębiania kanonów medycyny chińskiej. Metoda równoważni polega na zidentyfikowaniu regionów bolesnych a następnie przyporządkowaniu ich do określonego obrębu ciała. Metoda dr Tana jest stosowana dlatego, że daje duża efektywność w redukcji bólu. Przy jej pomocy leczymy dolegliwości takie jak:

• dyskopatie i bóle kręgosłupa
  • neuropatie
  • bóle mięśniowe
  • zespół korzeniowy
  • ból stawów
  • neuropatie
  • ból miesiączkowy

Trening medyczny adresowany jest nie tylko do sportowców, ale do wszystkich osób które trening traktują jako formę rekreacji. Ćwiczenia pozwalają wrócić do formy oraz aktywności fizycznej jak również ją poprawić. Trening medyczny adresowany jest do wszystkich osób niezależnie od wieku które chcą pozostać w formie przez zbudowanie świadomość ciała na podstawie medycznej wiedzy.

Masaż tkanek głębokich jest podejściem terapeutycznym, gdzie fizjoterapeuta wykorzystuje techniki narzędziowe i manualne nakierowany na przywrócenie prawidłowej równowagi funkcjonowania układu mięśniowo-szkieletowego.

Polega na odpowiednim naklejaniu specjalnych plastrów na ciało pacjenta w celu uzyskania poprawy w zakresie funkcjonowania mięśni i stawów oraz układu limfatycznego. Korzystny wpływ działania plastrów polega na usunięciu bólu, polepszeniu zakresu ruchu i zmniejszeniu napięcia mięśniowego.

Ma na celu leczenie poszczególnych zaburzeń organizmu poprzez wykonanie określonych zabiegów manualnych. Masaż leczniczy ma zastosowanie w profilaktyce,  leczeniu i rehabilitacji wielu chorób z zakresu ortopedii, chirurgii, neurologii, pediatrii, a  także w terapii chorób wewnętrznych.

Podczas ciąży u kobiety zachodzi w organizmie szereg zmian fizycznych i emocjonalnych. Terapia dla kobiet w ciąży i po porodzie ma na celu pomocy przy takich dolegliwościach jak:

• bóle kręgosłupa
  • napięciowe bóle głowy
  • nietrzymanie moczu
  • obrzęki kończyn
  • rozstęp mięśni prostych brzucha
  • terapia blizn po cesarskim cięciu.