Fala Radiowa (TECAR)

Terapia TECAR czyli terapia falą radiową o wysokiej częstotliwości.

Kiedyś terapia falą radiową była zarezerwowana dla wybranych – głównie dla sportowców. Dzięki dosyć dużej szybkości i skuteczności działania (większość pacjentów zauważa poprawę już po pierwszym zabiegu) była chętnie wykorzystywana. Dzisiaj nie musisz być zawodowym tenisistą, żeby mieć do czynienia z tzw. Łokciem tenisisty, dlaczego więc miałbyś nie mieć możliwości skorzystania z szybkiej i skutecznej metody leczenia tej przypadłości?

Fizjoterapia Marcin Bieniusiewicz fala radiowa zabieg

W naszym gabinecie możesz skorzystać z zabiegów z wykorzystaniem fal radiowych również w innych przypadkach.

Zabieg falą uderzeniową najczęściej wykorzystuje się w przypadku:

• Przykurczy
  • Bólów i zapalenia mięśni
  • Zwyrodnień stawów i artretyzmu
  • Bólów kręgosłupa szyjnego
  • Zapalenia kości
  • Rwy kulszowej, bólów odcinka lędźwiowego kręgosłupa, dyskopatii
  • Naciągnięć
  • Obrzęków
  • Uszkodzonych wiązadeł
  • Zapalenia ścięgien
  • Stłuczeń
  • Zrostów pooperacyjnych
  • Zapalenia kaletki maziowej
  • Zapalenia okołostawowego
  • Pęknięć i złamań kostnych
Fizjoterapia Marcin Bieniusiewicz fala radiowa zabieg

Fala uderzeniowa stosowana jest głównie przy leczeniu zaburzeń w funkcjonowaniu układu ruchu. Liczne badania potwierdziły pozytywne efekty terapii TECAR. Obecnie jest to jedna z ważniejszych technologii w fizjoterapii na świecie.

Jak to działa? Fala Radiowa (TECAR)

Fale radiowe to nic innego jak fale elektromagnetyczne wytwarzane przez prąd. Stymulacja tkanki powoduje produkcję ciepła przez interakcję z polem elektromagnetycznym. Terapia polega na oddziaływaniu ciepła na organizm, które powoduje rozszerzenie naczyń krwionośnych na poziomie komórkowym. Dzięki temu poprawia  ukrwienie i wspomaga regenerację stymulowanych tkanek i przyspiesza ich regenerację, pomaga również rozluźnić mięśnie zmniejsza obrzęki i przynosi ulgę w bólu.

Jakie elementy wykorzystuje terapia przy pomocy fali radiowej?

Terapia Tecar wykorzystuje elektrody stałe i ruchome – typu pojemnościowego lub oporowego. Samo przemieszczanie elektrody, czyli sposób w jaki wykonywana jest terapia może odbywać się na dwa sposoby:

• W połączeniu z terapią manualna w sposób ciągły, tak jak wykonuje się masaż.
  • Przez poruszanie aplikatora w odstępach co 0.5 cm – 2 cm bez unoszenia go i zmiany siły nacisku.

Efekty Zabiegu

Widoczne efekty zabiegu możemy zaobserwować już po pierwszym zabiegu. Terapia jest skuteczna dlatego, że pobudza systemu limfatyczny do przyspieszenia procesów reparacyjnych. Dzięki temu zabiegowi pacjent jest w stanie wrócić do zdrowia w znacznie szybszym czasie niż w przypadku, gdy fala uderzeniowa uderzeniowa nie byłaby zastosowana, a regeneracja zostałaby pozostawiona tylko siłom witalnym organizmu albo samej terapii manualnej.  Tkanka mięśniowa, dzięki przepływowi energii, sprzyja stymulacji endorfin zmniejszając dzięki temu objawy bólu. Ze względu na działanie zmniejszające ból, jest również wykorzystywana w świecie sportu.

Inne zastosowania fali radiowej

Terapia TECAR ma również zastosowanie w rehabilitacji po zabiegach operacyjnych oraz  nieszczęśliwych wypadkach i jest używana jako najlepsze oddziaływanie wspierające podczas leczenia aż do poprawy procesów fizjologicznych.