Fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa – co to takiego jest?

Fala uderzeniowa to mechaniczna fala akustyczna o małej częstotliwości której głównym zadaniem jest dostarczenie energii za pomocą odpowiedniej głowicy, od razu do wnętrza ciała w miejsce występowania dolegliwości.

Głównym celem terapii opartej na fali uderzeniowej jest :

• pozbycie się bólu
  • zmniejszenie napięcia mięśni
  • zwiększenie metabolizmu w organizmie
  • redukcja blizn i rozstępów

Fala uderzeniowa w rehabilitacji i fizjoterapii – na czym polega zabieg?

Najpierw robimy wywiad medyczny, następnie przeanalizujemy Twoje wyniki badań obrazowych o ile wcześniej takowe zrobiłeś. Kwestia czy takie badania są nam wcześniej potrzebne jest sprawą indywidualną o której poinformujemy Cię albo w momencie rejestracji, albo w czasie przeprowadzania wywiadu medycznego.

W następnym etapie, ja albo fizjoterapeuta z mojego zespołu, ustali  odpowiednie parametry urządzenia do emitowania fal uderzeniowych. Na głowicę urządzenia nakładamy żel i przykładamy ją pod kontem 90 stopni do miejsca gdzie odczuwasz największe dolegliwości. Podczas trwania zabiegu w niektórych sytuacjach możesz odczuwać ból o różnej częstotliwości i natężeniu. Jest to uzależnione od konkretnej dolegliwości, występowania  stanów zapalnych, innych chorób towarzyszących czy indywidualnej wrażliwości na bodźce.

Czy terapia polegająca na fali uderzeniowej jest bezpieczna?

Terapia falą uderzeniową jest mało inwazyjną i bezpieczną metodą która nie wymaga stosowania żadnego znieczulenia, jest ona całkowicie bezpieczna dla pacjenta i ma pomijalne skutki ubocznych (takie jak chwilowe zaczerwienienie miejsca zabiegu, uczucie mrowienia i drętwienia). Badania wykazują, że fala uderzeniowa charakteryzuje się 70-80% skutecznością, nawet u pacjentów u których bezowocne okazało się leczenie innymi metodami.

Terapia zazwyczaj obejmuje od 5 do 10 zabiegów które dla najlepszego efektu powtórzymy co kilka dni. Efekty odczujesz niemal natychmiastowo, już po pierwszym zabiegu. Odczuwalne efekty długotrwałe pojawiają się szybko, zazwyczaj pomiędzy 3 a 5 zabiegiem. Terapia jest krótka w porównaniu do innych metod leczenia, gdzie rehabilitacja nie rzadko zajmuje nawet do kilku miesięcy.

Kto powinien skorzystać z fali uderzeniowej?

Zabiegi falą uderzeniową najczęściej stosujemy podczas rehabilitacji schorzeń narządów ruchu. Nie są to jedyne schodzenia które leczymy w ten sposób, wskazania do leczenia falą uderzeniową to:

• bóle kręgosłupa
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów
  • dolegliwości zwane łokieć tenisisty oraz łokieć golfisty
  • bóle ścięgna Achillesa
  • haluksy
  • wzmożone napięcie mięśniowe
  • strzelające biodro
  • ból barku
  • zapalenie ścięgien
  • bóle pourazowe
  • zwapnienie w okolicach ścięgien.

Jakie są przeciwskazania do korzystania z fali uderzeniowej?

• ciąża
  • choroba nowotworowa
  • hemofilia
  • infekcja i ostre sany zapalne
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • chrząstka wzrostowa u dzieci

Nasz gabinet MB rehabilitacja i fizjoterapia jest jedynym miejscem w Sokółce oraz najbliższej okolicy, gdzie stosujemy zabiegi opartą o fale uderzeniową.